سیستم سنجش اختلالات و ناهنجاری های اسکلتی تولید شد

توسط یك شركت دانش بنیان ؛
به گزارش بی بدیل پرداز، یک شرکت دانش بنیان ایرانی برای نخستین بار موفق به تولید و بومی سازی سیستم سنجش اختلالات اسکلتی شده است که جهت استخراج اختلالات و ناهنجاری های بدن استفاده می شود.
سیستم سنجش اختلالات و ناهنجاری های اسکلتی تولید شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ با استقرار در پارک دانش و فناوری، فعالیت خویش را در حوزه تجهیزات پزشکی شروع کرد.
این شرکت دارای چندین محصول در حوزه پزشکی و یک محصول دانش بنیان است که شامل، نرم افزار جامع آنالیز حرکت سه بعدی و تحلیل داده های بیومکانیکی، مارکرهای رفلکتیو(کاربردی در لابراتوار های آنالیز حرکت)، سیستم هوشمند فشارسنج کف پایی، دوربین حرارتی پزشکی و کفی های شکل پذیر از محصولات این شرکت هستند.
محمد یوسفی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در توضیح کاربست محصول دانش بنیان شرکت به اسم سیستم سنجش اختلالات اسکلتی توضیح داد: این محصول، تشخیص دهنده اختلالات اسکلتی بدن انسان در نماهای مختلف بدن است که از نشانگرهای فعال و غیرفعال فروسرخ و دوربین فروسرخ جهت استخراج اختلالات و ناهنجاری های بدن استفاده می نماید.
وی افزود: بعد از ثبت تصویر توسط نرم افزار، دستگاه در نماهای مختلف بدن را (تصویر فونتانل قدامی و خلفی و تصویر ساجیتال) تصاویر در نرم افزار توسط الگوریتم های پردازش تصویر و معادلات بیومکانیکی آنالیز می شود. سپس داده های بیومکانیکی مانند زوایای مفصلی با داده های نرمال موجود در پس زمینه نرم افزار مقایسه شده و نتیجه به شکل یک گزارش منسجم و کامل در چارچوب پی دی اف در اختیار کاربر قرار می گیرد.
به گفته یوسفی در هر بخش در صورت وجود ناهنجاری، تمرینات در رابطه با رفع و بهبود ناهنجاری توسط نرم افزار پیشنهاد می شود که با تائید پزشک قابل استفاده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه طراحی تمام صفحات، الگوریتم ها و معادلات نرم افزار سیستم، توسط متخصصان شرکت انجام و از زبان برنامه نویسی استاندارد استفاده شده است، خاطرنشان کرد: داده های نرمال نرم افزار با افزایش داده های کاربران به روزرسانی شده است و در آینده با داده های بیشتر بهبود خواهد یافت.
یوسفی همینطور در مورد ظرفیت تولید این محصول اظهار داشت: این محصول برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است و ما امکان تولید ۲۵۰ دستگاه در سال را داریم.
وی با بیان اینکه از رهگذر این طرح ۲۵ نفر مشغول به کار شده اند در مورد صادرات سیستم سنجش اختلالات اسکلتی اضافه کرد: به علت موانع مالی هنوز موفق به صادرات نشده ایم با این وجود درخواست هایی از جانب کشورهای چین، عراق و افغانستان داریم که در صورت انجام، ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت.


منبع:

زمان: 10:45:50
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 96
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل