ساخت بزرگ ترین موکبها برای کمک به زوار حسینی توسط دانش بنیان ها

ضدحریق و مقاوم در برابر باد و طوفان؛
بی بدیل پرداز: یک شرکت دانش بنیان با تولید محصول نوآورانه سازه های ژئودزیک توانسته است بزرگ ترین موکب های موقت را در شرق و غرب کشور برای خدمت به زوار حسینی بنا کند.
ساخت بزرگ ترین موکبها برای کمک به زوار حسینی توسط دانش بنیان ها

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر، سعید سالارطایفه مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوران رستار سامانه (پرهون سازه) ابتدا درباب محصولات این شرکت و کاربرد آنها بیان کرد: این شرکت دو محصول بزرگ تولید می کند که یک محصول دانش بنیان است به نام بلک پنی مادون قرمز و یک محصول هم سازه های ژئودزیک است که آنرا به عنوان محصول خلاق ثبت کرده ایم. سازه های ژئودزیک بصورت گنبدی با ساختار فلزی و پوشش پارچه ای هستند. البته از مدل آلومینیومی با پوشش شیشه آن نیز استفاده می شود.
وی اضافه کرد: سازه های ژئودزیک با پوشش پارچه برای اسکان موقت و ارزان خصوصاً در رویداد اربعین کاربرد دارند. این سازه ها قابلیت ساخت از ابعاد بسیار کوچک تا بسیار بزرگ را دارند. در سال قبل ۱۱۰۰ متر زیربنا موکب های اربعین را در مدت زمان ۴روز نصب کرده ایم. امسال نیز ۴۵۰ متر زیربنا را در مدت ۲۴ ساعت نصب و مورد بهره برداری کرده ایم.
سالارطایفه درباب بزرگ ترین یا مهم ترین موفقیت این مجموعه بیان کرد: در عرصه سازه های ژئودزیک کاربردهایی که برای آبادانی و توسعه مناطق کمتربرخوردار داشت بسیار باارزش بود به عنوان مثال؛ برای سالن های ورزشی در مناطق کمتربرخوردار استفاده شد و همین طور به عنوان بزرگ ترین موکب های اربعین داخل ایران نصب و مورد استفاده قرار گرفت و حتی می توانند امسال نیز از همان سازه بهره گیرند.
وی درباب استفاده از محصولات خود در عرصه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: از سازه ژئودزیک ما در شهرستان جازموریان استان کرمان برای ساخت سالن ورزشی بهره برده اند. همین طور در یکی از روستاهای شهرستان بشاگرد استان هرمزگان، با همکاری کمیته ووشو سازه ای تحت عنوان «خانه امید» برای ورزش ووشو تولید شده است. هم اکنون خردسالان و نوجوانان خیلی از آن استفاده می نمایند.
سالارطایفه درباب کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین اضافه کرد: سازه ابتدا ساخته و سپس در محل نصب می شود، به این علت با سرعت بسیار بالایی نصب می شود. سازه ژئودزیک نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و به سرعت نصب و جمع می شود.
سالار طایفه درباب دیگر خاصیت های محصول تولیدی مجموعه پرهون سازه اضافه کرد: این سازه ها در مقابل باد و طوفان مقاوم هستند و به سبب ستون نداشتن، به آسانی برای اقامت، آشپزخانه و انباری استفاده می شوند. پارچه ما ضد آتش سوزی هستند و ایمنی لازم را برای زوار اربعین فراهم می آورد.
وی اشاره کرد: مفتخریم که بزرگ ترین موکب غرب کشور سال قبل و بزرگ ترین موکب اربعین شرق کشور امسال، توسط مجموعه «پرهون سازه» تولید شده است


منبع:

زمان: 09:51:18
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 232
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تولید , شركت , كاربر , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل