تقدیر معاون علمی از جایگاه خبرنگاران در راه آگاهی رسانی

بی بدیل پرداز: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در یادداشتی با قدردانی از نقش و جایگاه خبرنگاران در راه آگاهی رسانی روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفت.
تقدیر معاون علمی از جایگاه خبرنگاران در راه آگاهی رسانی

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در این یادداشت آورده است:
«تحولات گسترده دنیای علم و فناوری در سالهای اخیر جنبه های مختلفی از زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است که شاید یکی از مهم ترین آنها بحث ارتباطات و اطلاع رسانی است. اینروزها بر خلاف گذشته دسترسی به اخبار و اطلاعات به قدری دگرگون شده است که حتی می توانیم بگوییم در معرض بمباران اطلاعات قرار گرفته ایم. چند سال پیش زمانی که هوش مصنوعی در ایام ابتدای جهانی شدن قرار داشت نگرانی های زیادی برای تحت تاثیر قرار گرفتن مشاغل و تخصص های مختلف مطرح شده بود که همچون آنها جایگزینی خبرنگاران بود. اما تا چه حد این نگرانی قابل اعتناست؟
واقعیت این است که اگر خبرنگاری بسادگی تحلیل داده ها و ارائه مستندات خلاصه می شد شاید خیلی زود می توانستیم شاهد نرم افزارهایی باشیم که با بررسی داده ها به ارائه گزارشاتی بپردازند... اما نگاه تیزبین و منتقدانه خبرنگار را چگونه می توان شبیه سازی کرد؟ انگیزه ای که او را بدون در نظر گرفتن زمان و مکان و شرایط به پای صحنه عمل می کشاند چه جایگزینی دارد؟ پایداری و استقامتی که او را ساعت ها پشت در جلسات و اتاق مسئولان نگه می دارد تا حقی را محقق کنند یا مطالبه ای را بدون واسطه به گوش آنان برساند مشابهی خواهد داشت؟
خبرنگاری فقط بازنشر خبر نیست؛ قلم برنده ای است که روی کاغذ فشرده می شود تا آگاه کند و بینشی است که می تواند به خوبی نقصان ها را گوشزد کرده و با انعکاس عملکردهای مثبت امید بیشتری را برای ادامه مسیر پیشرفت در قلب جامعه تزریق کند...
17 مرداد بر آزاداندیشان مسیر آگاهی بخشی و امیدآفرینی مبارک»


منبع:

زمان: 11:42:28
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 353
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: پیشرفت , زندگی , سئو , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل