اختصاص 5 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت های توسعه هوش مصنوعی

معاون علمی رییس جمهور مطرح كرد؛
بی بدیل پرداز: نشست شورای ملی راهبری هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری و معاون علمی رئیس جمهور در سازمان ملی هوش مصنوعی اجرا شد.
اختصاص 5 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت های توسعه هوش مصنوعی

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در حاشیه جلسه شورای ملی راهبردی هوش مصنوعی اظهار داشت: در این جلسه، ضمن بررسی اولویت های حوزه هوش مصنوعی ضرورت تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای توسعه هوش مصنوعی در کشور مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: یکی از نکات مهمی که در نشست امروز با حضور سرپرست محترم ریاست جمهوری عنوان شد، تامین منابع کافی در حد پنج میلیارد دلار با حمایت صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های لازم شامل ابزارهای پردازشی مناسب بود.
نایب رییس شورای ملی راهبری هوش مصنوعی با اشاره به ایجاد ظرفیتهای لازم برای توسعه مدلهای پردازش زبانی و خدمات هوش مصنوعی، اضافه کرد: پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و شرکت های بخش خصوصی برای توسعه مدلهای بزرگ، الگوریتم های بزرگ در عرصه هوش مصنوعی بود.
وی اضافه کرد: مسئله سوم هماهنگی بین وزارت خانه ها و دستگاهها همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان ملی هوش مصنوعی برای آماده سازی توزیع بستر داده های برچسب برگزاری مناسب بود که در این جلسه عنوان شد. این سه تا کار که اصلی ترین کارهای ما در سازمان توسعه و سازمان ملی هوش مصنوعی هست و اگر بتوانیم پروسه این اولویت ها را تکمیل نماییم، زیست بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد هوش مصنوعی بر پایه خدمات اپراتوری، توسط بخش خصوصی مردم توسعه پیدا خواهدنمود و ظرف سال آینده، اثر و کاربردهای گسترده این حوزه در زندگی را شاهد خواهیم بود.


منبع:

زمان: 12:02:46
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 256
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل