یک روش درمانی جدید برای پیشگیری از کاهش شنوایی ابداع شد

با فناوری نانو؛
به گزارش بی بدیل پرداز، دانشمندان یک قرص نانویی ساخته اند که می تواند از کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا جلوگیری نماید.
یک روش درمانی جدید برای پیشگیری از کاهش شنوایی ابداع شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر، قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند می تواند منجر به کاهش شنوایی شود. دستگاههای هوشمند مانند آیفون و ایرپاد به شما اطلاع می دهد که صداهای محیطی در اطراف شما از آستانه ایمن فراتر می رود. ما نمی توانیم از همه صداهای بلند اطراف خود جلوگیری نماییم تا خطر کم شنوایی بعد از قرار گرفتن در معرض آنها را کاهش دهیم.
خوشبختانه، امکان دارد یک روش درمانی جدید برای پیشگیری از کاهش شنوایی یا کاهش اثرات آن به شکل قرص وجود داشته باشد. این دارو برای انجام جادوی خود از روده شما و جریان خون عبور می کند. این روش درمانی از مونتاژ نانوذرات اکسید آهن سوپر پارامغناطیسی (SPIOCA) که محققان چین توسعه داده اند، بهره مند می شود. این نانوذرات در روده مستقر می شوند.
اسپیوکا (Spioca) از باکتری های خوب بدن استفاده می نماید و بدها را می بندد. این امر مانع از صدمه اضافی به گوش می شود، چونکه باکتری های بد نمی توانند به صورت معمول به آن برسند. آنها از یک سلولز محلول در آب مورد تأیید FDA استفاده کردند تا اسپیوکا را بپوشانند و اطمینان حاصل کنند که این دارو از سفر در روده جان سالم به در می برد. اسپیوکا همینطور برای زنده ماندن از شرایط اسیدی معده در راه رسیدن به روده، جایی که برای عمل ضروری است بوجود آمده است.
آن ها پیش از قرار گرفتن در معرض سر و صدا به مدت دو ساعت اسپیوکا را به صورت خوراکی به موش ها دادند. قرار گرفتن در معرض صدای ۱۱۰dB سلول های مو را در داخل گوش داخلی تحت تاثیر قرار داد. آنها مستقیماً مسئول انتخاب صداها و انتقال آنها به مغز از راه تکانه های الکتریکی ارسال شده به اعصاب هستند.
محققان قدرت شنیداری این موش ها را با موش هایی که از این تکنولوژی استفاده نکرده بودند را مقایسه کردند. نتایح نشان داد که موش هایی که اسپیوکا را بهره برده اند، سلول های موی بهتری در گوش دارند و سطح شنوایی بهتری هم دارند.
صداهای بلند سبب التهاب محلی می شوند. گونه های اکسیژن فعال (ROS) در سلول های مو جمع می شوند و آنها را خنثی می کنند. بدون این سلول های ریز، ما نمی توانیم صداها را انتخاب نماییم و کم شنوایی را تجربه می نماییم.
داروی اسپیوکا به صورت مستقیم به پیشگیری از صدمه به سلول های مو کمک نمی نماید. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند هم بر میکروبیوم روده تاثیر گذاشته و التهاب را در این سطح ترویج می کند. اسپیوکا میزان باکتری های بد را کم کرد.


منبع:

زمان: 15:19:32
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 258
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تجربه , تكنولوژی , دستگاه , سئو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل