جلسه فوق العاده هوش مصنوعی در معاونت علمی تشکیل شد

برای تدوین قوانین كارآمد؛
به گزارش بی بدیل پرداز، معاون علمی رئیس جمهور طی سخنانی در جلسه فوق العاده کارگروه هوش مصنوعی از آغاز مطالعات تطبیقی قوانین هوش مصنوعی دنیا در جهت تدوین قوانین کارآمد و شفاف در این عرصه در کشور اطلاع داد.
جلسه فوق العاده هوش مصنوعی در معاونت علمی تشکیل شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این جلسه که ۱۷ شهریورماه در محل معاونت علمی برگزار شد، طرح مسئله در حوزه حکمرانی هوش مصنوعی بود.
افشین اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، رسیدن به یک منظومه فکری مشخص است، اگر منظومه مشخصی وجود داشته باشد، در آن صورت هر حرکت و اقدامی قابل پیشبینی است البته این به معنای متصلب بودن این منظومه نیست و به علت جنس دانش این حوزه، باید امکان به روز رسانی وجود داشته باشد؛ به تعبیری در عین داشتن الگو باید پویایی مسیر را هم حفظ نماییم.
معاون علمی رئیس جمهور همینطور بر اهمیت داشتن هدف و چشم انداز در این عرصه تصریح کرد و اضافه کرد: گاهی ما در حوزه ای علمی هدف گذاری می نماییم بدون این که مطالعه ای در زمینه تولید و نشر و توسعه آن علم داشته باشیم و امکان دارد موضعی را مد نظر قرار دهیم که اساسا محلی از اعراب نداشته باشد. ازاین رو، این که چه زمانی رگولاتوری نماییم، اهمیت بالایی دارد.
وی تصریح کرد: اگر ما درست کدگذاری کرده و این شبکه را بسازیم، آن موقع همه چیز در پلت فرم خود ما ایجاد می شود.
افشین در قسمت دیگری از صحبت های خود بر اهمیت قانون گذاری تصریح کرد و اظهار داشت: انجام یک مطالعه تطبیقی بر قوانینی که در دنیا در حوزه هوش مصنوعی وضع شده است به تیمی که در این فضا تحقیقات می کنند، محول شده است تا بررسی نماییم هر کدام از قوانین چه محدودیت ها و چه فرصت هایی را می تواند برای ما به همراه داشته باشد.
وی ضمن اشاره به نقش تسهیلگری معاونت علمی و سازمان ملی هوش مصنوعی در اکوسیستم هوش مصنوعی اظهار داشت: وزارت ارتباطات به واسطه داشتن زیرساخت، شورایعالی فضای مجازی به علت داشتن داده و دانشگاه ها هم به علت داشتن نیروی انسانی ذی نفع محسوب می شوند این سه بخش به همراه اکوسیستم، چهار بازیگری هستند که در این حوزه کنشگری می کنند و معاونت علمی مقرر است در این عرصه مفصلی بین حاکمیت و این بخش ها باشد. سازمان ملی هوش مصنوعی و معاونت علمی فناوری در این زیست بوم بازیگر نیستند، بلکه بعنوان تسهیل گر تلاش داریم ظرفیتهای حاکمیتی را در پیشبرد بهتر امور به کار گیریم.
در ادامه این جلسه هر کدام از حاضران که به شکلی در زیست بوم هوش مصنوعی فعالیت دارند به بیان نقطه نظرات خود در شکل دهی به این منظومه فکری در حوزه هوش مصنوعی پرداختند.

زمان: 10:29:20
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 80
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل