توسعه همکاریهای بین المللی در زمینه علوم و فناوری های شناختی

به گزارش بی بدیل پرداز، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با هدف ارتقای توانمندی ها و فعالیتهای مشترک، همکاریهای بین المللی را در دستور کار قرار داده است.
توسعه همکاریهای بین المللی در زمینه علوم و فناوری های شناختی

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در جهت آشنایی با ظرفیتهای عرضه خدمات و فناوری های شناختی، پتانسیل و تجربیات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و بهره گیری از تجارب و یافته های علمی تلاش دارد تا تعاملات و همکارهای بین المللی با مراکز و موسسات فعال حوزه های علوم و فناوری های شناختی تقویت و توسعه یابد.
بر این اساس، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تلاش دارد با اتخاذ سیاست های راهبردی و راهکارهای اجرایی و بر مبنای برنامه مدون خود شرایط لازم برای ارتقای همکاریهای منطقه ای و بین المللی در حوزه علوم شناختی فراهم و مهیا کند.
در چارچوب این سیاست بعد از تشکیل صندوق علمی مشترک راه ابریشم توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه های گسترش همکاریهای علمی و تحقیقاتی با موسسات پژوهشی آکادمی علوم چین را در دستور کار قرار داد تا از این طریق روند شکل گیری همکاریهای طرفین در زمینه های پروژه تحقیقاتی مشترک در قسمت های نقشه برداری مغز در مطالعات شناختی و بازتوانی شناختی، برگزاری کارگاه مشترک و تبادل محققان تسهیل شود.
از سوی دیگر در جهت افزایش تعاملات علمی و فناوری در حوزه علوم شناختی با کشور سوئیس، فعالیتهایی جدی در ستاد شروع شد و بعد از بازدیدهایی که بعضی از اساتید حوزه علوم شناختی از برخی مراکز علمی و لابراتوار تحقیقاتی این کشور داشتند، بستر لازم برای همکاری علمی و انجام طرح های مشترک در حوزه علوم شناختی با سوئیس فراهم گردید.
در چارچوب این همکاری، چندین طرح مشترک تعریف و اجرا شد. تابحال بخشی از نتیجه های این طرح های مشترک در مجلات معتبر بین المللی انتشار یافته است.
در گامی دیگر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و مراکز تحقیقاتی برزیل برای توسعه و گسترش و تعمیق همکاریهای علمی و جلب محققان و متخصصان در قسمت های مختلف بخصوص در حوزه توسعه علوم و فناوری های شناختی، میز همکاری مشترک میان دو کشور را ایجاد کردند تا دامنه فعالیتها برای همکاریهای متقابل تقویت شود.


منبع:

زمان: 10:11:25
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 114
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: خدمات , فناوری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل